Тема уроку :Виконання технічного обслуговування та ремонту трансмісії трактора
«Ремонт зчеплення»
№ |
Назва операції |
Порядок
виконання операції |
Обладнання робочого місця |
і. |
Дефектування
веден. диска |
Ведений диск зчеплення може мати наступні характерні
дефекти: відломи і тріщини 1 на деталях, спрацювання фрикційних накладок 2,
отвору під маточину 3 і впадин 4 шліців маточини по ширині, заклепок 6 диска
і 5 гасника обертових коливань |
Визначається візуально.
|
2. |
Ремонт веденого диска |
Під час ремонту ведені диски розбирають повністю. Приклепані фрикційні накладки роз'єднують,
висвердлюючи заклепки або зрізуючи накладки на верстаті. Приклеєні накладки
видаляють, нагріваючи диск у печі до температури 300-350 градусів. Деталі
диска при наявності відломів і тріщин вибраковують. Маточини зі
спрацьованими шліцами замінюють на нові, спрацьований отвір в диску під
маточину наварюють і розточують до розміру по робочому кресленню. Потім
перевіряють форму диска і короблені диски виправляють |
Верстат 1351К62М, піч, зварювальний апарат |
3. |
Складання
диска |
Після відновлення та заміни
окремих деталей ведений диск складають, приклепують або приклеюють до нього
фрикційні накладки. Попередньо робочі поверхні дисків зачищують. Фрикційні накладки диска
зчеплення приклепують на пресі. Для приклепування в отвори опорної плити
вставляють заклепки і ставлять диск через гумову прокладку 6 на опорну плиту
4, центруючи по пальцю. На диск накладають фрикційну накладку. Попередньо
сумістивши отвори у верхній плиті 1 і направляючі стрижні 2, встановлюють
верхню плиту 1 штампу. Прикладаючи зусилля від штока преса, здійснюють
одночасно розклепування всіх заклепок. При цьому використовують упори 3 і 5
верхньої і опорної плит штампу. Під час приклепування накладок головки
заклепок повинні бути втоплені відносно поверхонь А і Б не менше, ніж на
1,5 мм. Радіальне биття поверхні В не повинно перевищувати 1мм |
Пристрій, заклепки |
«Ремонт коробки швидкостей»
№ п/п |
Назва операції |
Порядок
виконання операції |
Обладнання робочого місця |
1 |
2 |
3 |
4 |
1. |
Дефектування
деталей |
Про несправності
коробки свідчать: шум,
вібрація, утруднене переключення, ненадійне переключення важеля, підтікання
масла. Вони виникають внаслідок спрацювання зубів шестірень, підшипників,
валів, фіксаторів механізму включення, послаблення кріплення вилок і
важелів. Вали піддають ремонту при спрацюванні посадочних шийок і місць під
підшипники, спрацювання шліців по товщині, при спрацюванні і викришені
робочої поверхні зубів, відколах і тріщинах. Картер коробки передач
піддають ремонту, якщо він має відломи і тріщини, спрацювання отворів під
підшипники і під шийки осі блока зубчастих коліс заднього ходу, внутрішньої
торцевої поверхні бобишок під блок зубчастих коліс заднього ходу |
Вимірювальний інструмент, візуально: |
2. |
Ремонт картера коробки передач |
Якщо відломи не розповсюдились на тіло картера, або
відламане лише одне вушко, то місця відломів наплавляють. Тріщини, які не
проходять через отвори під підшипники і вісь блока зубчастих коліс заднього
ходу, заварюють дуговою зваркою. Отвори з пошкодженою різьбою відновлюють
нарізанням різьби ремонтного розміру або заварюють з подальшим нарізанням
різьби |
Зварювальний апарат, набір інструментів |
3. |
Ремонт
посадочних місць |
Спрацьовані
отвори під підшипники відновлюють залізненням або встановленням втулок з бортиком.
Спрацьовані торцеві поверхні боби-шок під блок зубчастих коліс заднього ходу
фрезерують |
Установка для осадження металу, фрезерувальний верстат |
4. |
Ремонт валів |
У валах коробок передач спрацьовані посадочні шийки
відновлюють вібро-дуговим наплавленням, хромуванням або залізненням з
наступним шліфуванням до розміру по робочому кресленню. При спрацюванні
зубів по товщині і відколах робочої поверхні зубів деталь бракують. Спрацьовані по товщині шліци
відновлюють наплавленням під шаром флюсу або дуговим наплавленням.
Після наплавлення вал
проточують до необхідного розміру,
підрізають наплив від торця, знімають фаску, обробляють шліци.
Невеликі відломи і відколи на торцях зубів зачищують, а при значних
пошкодженнях деталь бракують |
Зварювальний апарат, шліфувальний верстат, установка для
електричного осадження металу, верстат 1К62М, вимірювальний інструмент
(мал. 26) |
5. |
Випробування
коробок передач |
Проводить
для спрацювання поверхонь, що труться, і перевірки роботи зубчастих пар. Для
випробування під навантаженням використовують стенди із замкнутим силовим контуром, стенди з
електричним, механічним або гідравлічним
гальмом. Коробку передач випробовують протягом 20-25 хв.,
в тому числі під навантаженням 12-15 хв. Випробування і припрацювання
проводять з мастилом пониженої в'язкості для кращого видалення з картера
механічних домішок при зливі після випробування |
Стенди з електричним,
механічним або гідравлічним гальмом |
Немає коментарів:
Дописати коментар