Урок №34
Тема Основні регулювання та несправності силосозбиральних комбайнів
прочитати-законспектувати
Перед
транспортуванням комбайна виконують такі роботи: встановлюють на
місце кабіну, поручні східців, повітрозабірник радіатора, випускну трубу з
ежектором, гідропривод механізму очистки сіток повітрозабірника радіатора і
краник радіатора, передні та задні фари, підфарники і задні ліхтарі, вмикач
стоп-сигналу і стартер.
Розконсервацію проводять у
такій послідовності: видаляють консерваційне масло із зовнішньої поверхні
вузлів, знімають форсунки і промивають їх у чистому дизельному паливі,
підігрітому до 60...80°, зливають з редуктора пускового двигуна і регулятора
паливного насоса дизельне масло до рівня контрольних отворів, заливають через
декомпресорний краник пускового двигуна 30...50 г суміші бензину з маслом,
відкручують пробку продувного каналу, прокручують колінчастий вал двигуна, поки
не стече масло, що є в картері, заправляють основний двигун маслом до рівня
верхньої мітки масловимірювача. Перевіряють рівень масла у заправних місткостях
комбайна, заправляють паливні баки паливом, а систему охолодження водою,
видаляють повітря з паливної системи.
Відключають молотарку і
встановлюють важіль коробки передач у нейтральне положення, пускають двигун,
перевіряють тиск у системі мащення, обкатують двигун протягом 30...40 хв на
різних режимах, перевіряють тиск у шинах коліс, справність ножних і стоянкових
гальм зчеплення, рівень гальмової рідини в бачках, системах гальмування і
гідро-привода виключання зчеплення.
При русі на поворотах і
місцевості з похилом 10° швидкість комбайна не повинна перевищувати 3...4
км/год. У темний час доби забороняється обганяти транспортні засоби.
Технічне
обслуговування під час обкатки. При підготовці до
обкатки видаляють консерваційне масло. Перевіряють і при необхідності регулюють
встановлення пальців, сегментів і затискачів ножа, зазори між витками шнека
жатки і днищем її корпуса, пальцями пальчикового механізму і днищем корпуса
жатки, билами барабана і декою, установлення мотовила, механізму
врівноважування жатки, натяг ланцюга похилого конвейєра, клинопасових і
ланцюгових передач комбайна, встановлення днища копнувача, механізм
вивантажування копиць, гідроавтоматичну систему закриття копнувача. Перевіряють
і при необхідності підтягують з'єднувальні кріплення вузлів комбайна, з'єднання
шлангів і трубок гідравлічної та гальмової систем. Усувають зачеплення клавішів
соломотряса і граблів соломонабивача за щиток скидання соломи. Перевіряють і
забезпечують щільність прилягання перехідного фартуха від похилої камери до
днища корпуса жатки (при будь-якому положенні корпуса), бокових металевих
щитків до боковий приймальної камери і кожуха корпуса (при будь-якому положенні
корпуса жатки), ущільнень корпуса похилої камери до молотарки; ущільнення
зернового і колосового гвинтових конвейєрів, кришок люків молотарки, похилої
камери зернового і колоскового елеваторів, вивантажувального гвинтового
конвейєра, бокових приливів грохота до стінок молотарки. Змащують маточину
верхнього і нижнього шківів варіатора жатки, сферичний шарнір шатуна, щічки
з'єднувальної ланки ножа. Перевіряють рівень і при необхідності доливають масло
в картери основного двигуна,, редуктора пускового двигуна і ведучого моста,
корпус паливного насоса і регулятора двигуна, бак гідросистеми; охолодну рідину
в радіатор і паливо в бак основного та пускового двигунів; дистильовану воду в
акумуляторні батареї. З'єднують клеми акумуляторних батарей і змащують
неконтактні частини технічним вазеліном (батареї повинні бути заряджені,
вентиляційні отвори прочищені).
Після цього пускають двигун.
На холостому ходу перевіряють роботу двигуна, показання приладів і роботу
електрообладнання. Перевіряють роботу органів молотарки, лотки і копнувача на
малій частоті обертання вала двигуна. Поступово частоту доводять до номінальної.
Переконуються в нормальній роботі робочих органів комбайна. Обкатують комбайн
на ходу на всіх передачах і з періодичним включенням виконавчих механізмів
гідравлічної системи. Перевіряють роботу гальмової системи і нагрівання
корпусів підшипників та гальмових барабанів. Під час обкатки стежать за натягом
клинопасових і ланцюгових передач, станом з'єднувальних кріплень і кріпленням
ведучого шківа привода ходового варіатора.
Після закінчення обкатки
через 60 год (при черговому ТО-1) замінюють масло у всіх заправних місткостях і
промивають фільтри.
ЩТО.
Очищають від пилу, бруду, післяжнивних решток кабіну
(фільтр повітроочисника), сітку забірника повітроочисника двигуна, різальний
апарат (або підбирач), підбарабання, робочі поверхні клавішів, грохот і решета
очистки, каменеуловлювач. Усувають підтікання масла, палива, гальмової і
охолодної рідини. Перевіряють зовнішнім оглядом стан і надійність кріплення
повітроочисника двигуна, всмоктувальних трубопроводів, різального апарата,
гвинтового конвейєра і мотовила (або підбирача). При необхідності доливають
масло у картер двигуна, охолодну рідину в радіатор, паливо в баки основного і
пускового двигунів. Змащують маточини верхнього і нижнього шківів варіатора
жатки, сферичний шарнір шатуна і щічки з'єднувальної ланки ножа. Пускають двигун
на холостому ходу, перевіряють його робот)', механізмів керування, вузлів
гідросистеми молотарки комбайна, ходової частини і показання приладів,
опускання жатки. Після зупинки двигуна перевіряють на слух роботу центрифуги і
турбокомпресора. Під час роботи, коли температура охолодної рідини підніметься
до 90 °С, включають механізм гідравлічного привода повітрозабірника радіатора.
Залежно від культури, що збирають, і умов збирання перевіряють та регулюють
положення і частоту обертання мотовила, зазори між витками гвинтового конвейєра
й днищем жатки, а також між пальцями гвинтового конвейєра і днищем жатки,
зазори між билами барабана і планками підбарабання, частоту обертання барабана
вентилятора і положення решіт очистки. Виявлені несправності усувають.
ТО-1.
Виконують операції ЩТО і додатково такі. Зливають відстій
із паливного бака, бачка пускового двигуна, фільтрів тонкої очистки палива і
фільтра-відстійника, очищають і промивають масляний фільтр турбокомпресора,
фільтр і сапун гідросистеми, центрифугу, отвори у кришці паливного бака
основного двигуна і пробці бачка пускового двигуна, а також пробках банок
акумуляторних батарей, окислені клеми акумуляторів і наконечники приводів,
змащують неконтактні частини технічним вазеліном. Перевіряють надійність
кріплення повітрозабірника, копіювальних башмаків жатки і пальчикового
механізму, конвейєрів похилої камери, корпусів підшипників бітерів,
молотильного барабана, валів соломонабивача, корпусів підшипників валів
соломонабивача, моста ведучих коліс до рами, ведучих коліс до маточини,
подовжувача грохота.
Регулюють натяг ланцюгів
похилого конвейєра, механізм зрівноваження корпуса жатки, натяг клинопасових і
ланцюгових передач, механізм очищення, запобіжну муфту, гідро-автоматичну
систему закривання копнувача, дію гальмової системи і зчеплення Молотарки та
ходову частину комбайна. Перевіряють рівень електроліту і, якщо це необхідно,
доливають дистильовану воду в акумуляторні батареї.
Змащують підшипник
хрестовини нижнього шківа варіатора жатки, поводок і ролики мотовила, роликовий
підшипник муфти навантажувального гвинтового конвейєра, маточини середнього
диска варіатора ходової частини і вентилятора, витискні підшипники зчеплення
ходової частини привода молотарки і шарнір кронштейна натяжного шківа пасів
привода молотарки.
ТО-2
виконують, якщо сезонний виробіток перевищує 240
год. Крім операцій ТО-1, перевіряють і підтягують кріплення повітроочисника,
всмоктувальних трубопроводів двигуна, різального апарата, копіювальних башмаків
жатки, гвинтового конвейєра і пальчикового механізму останнього, мотовила
(підбирача), конвейєра похилої камери, корпуса і кришки підшипників бітерів,
корпуса і кришки підшипників молотильних барабанів, корпуса і кришки
підшипників валів соломонабивача, моста ведучих коліс до рами, ведучих коліс до
маточини, подовжувача грохота на трубі підвісок причіпного пристрою.
Регулюють зазори між
клапанами і коромислами газорозподільного механізму двигуна, електродами
свічки, контактами переривника магнето; натяг пасів і ланцюгових передач,
похилого конвейєра, механізм зрівноваження корпуса жатки, запобіжні муфти,
гідроавтоматичну систему закриття копнувача, дію системи гальмування і
зчеплення молотарки та ходової частини, зчеплення механізму передачі пускового
двигуна, механізму переключення передач, механізму керування.
Дозаправляють картери
пускового двигуна, паливного насоса, редуктора барабана молотарки, моста
ведучих коліс і бортових редукторів, основну гідросистему, гідросистему
зчеплення і гальмо, баки основного і пускового двигунів, акумуляторні батареї,
радіатор двигуна. Заміняють масло в картері основного двигуна. Змащують
підшипник хрестовини нижнього шківа варіатора, поводок і ролик мотовила,
підшипник муфти вивантажувального гвинтового конвейєра, маточини середніх
дисків варіаторів ходової частини і вентилятора, відтискний підшипник зчеплення
ходової частини, шарнір кронштейна натяжного шківа пасів привода молотарки.
Технічне
обслуговування причіпного силосозбирального комбайна КСС-2,6. Перед транспортуванням перевіряють пакувальні місця, наявність пломб на інструментальному ящику.
Встановлюють силосорізку на рівному горизонтальному майданчику, приєднують до
неї сницю, встановлюють останню на домкрат. З'єднують комбайн із причіпною
скобою трактора та переводять опори силосорізки з робочого положення у
транспортне. Доводять до норми тиск повітря в шинах коліс. Залежно від стану
дороги швидкість при транспортуванні має бути 8...15 км/год. Забороняється
обганяти інші транспортні засоби.
Технічне
обслуговування при обкатці. Встановлюють на комбайн
складові частини, зняті при транспортуванні, перевіряють правильність їх
складання. Перевіряють комплектність комбайна і підтягують зовнішні кріплення.
Регулюють зазори між сегментами та протирізальними пластинами, затискачами і
сегментами ножів. Переконуються у відсутності масла у складових частинах
гідросистеми, сторонніх предметів у різальному та подрібнювальному апаратах.
Перевіряють натяг приводних ланцюгів і пасів конвейєрів жатки та
вивантажувального конвейєра. Змащують праву і ліву боковини підбирача,
сферичний шарнір з'єднання шатуна з ножем різального апарата, ведучий ролик конвейєра
жатки, підшипники кожуха телескопічної карданної передачі/шліцьові з'єднання
карданних передач, підшипники ковзання запобіжних муфт, шарнір і вісь ролика
кривошипно-кулісного привода активного подільника, шарніри нижніх підвісок
пружин зрівноважування жатки, підшипники опори карданної передачі, підшипники
ковзання для натягу зірочок мотовила, вісь важеля натягу зірочки привода
бітерного барабана, підшипника вала подрібнювального барабана, підшипники вала
бітерного барабана, гладкого вальця, вала привода мотовила, проміжного вала
привода різального апарата, вала механізму підняття жатки, вала ексцентрика,
ведучого вала вивантажувального конвейєра, шарнірне з'єднання рами мотовила з
силосорізкою, підшипники вала привода активного подільника, вала механізмів
зрівноважування жатки та рами, підшипники ходових коліс, підшипники ковзання
шківів мотовила, гвинтову пару і траверсу домкрата, підшипник ролика механізму
підняття жатки, шарнір ексцентрика, поверхню тертя ножової спинки і затискачів
ножа різального апарата жатки і активного подільника. Змащують трансмісійним
маслом шліцьові телескопічні з'єднання карданних передач, шліців запобіжних
муфт ВВП, живильного апарата і вивантажувального конвейєра, муфти включення
мотовила, підшипники шарнірів карданної передачі привода різального апарата,
обгінну муфту подрібнювального і бітерного барабанів, черв'ячну пару привода
лебідки. Перевіряють рівень масла і при необхідності доливають його в корпуси
редукторів головної конічної передачі, привода вивантажувального конвейєра,
пристрою для начіплювання підбирача і розподільну коробку живильного апарата.
Остаточно перевіряють взаємодію механізмів комбайна, прокрутивши вручну ведучий
вал головного редуктора.
У процесі обкатки переводять
вивантажувальний конвейєр з транспортного положення в робоче, перевіряють
роботу комбайна на холостому ходу при невеликій частоті обертання ВВП трактора,
поступово збільшуючи її до нормальної. Обкатують комбайн на холостому ходу
протягом 2 год. Через кожні 10...15 хв зупиняють його і перевіряють нагрівання
підшипників. При необхідності підтягують ослаблені паси і ланцюги. Оглядають
комбайн і ліквідують виявлені недоліки. Обкатують його у роботі протягом 6...8
год на понижених передачах трактора при нормальній частоті обертання ВВП.
Протягом перших 2 год через кожні 30 хв зупиняють агрегат і перевіряють
нагрівання підшипників, натяг приводних ланцюгів стрічки конвейєрів жатки і
вивантажувального.
Після обкатки очищають
комбайн від пилу, бруду, залишків силосної маси, звернувши особливу увагу на
різальний і подрібнювальний апарати та конвейєри. Перевіряють зовнішнім оглядом
надійність кріплення складових частин комбайна, особливо ножів подрібнювального
барабана, сегментів і пальців різального апарата та ходових коліс. Послаблені
болтові з'єднання підтягують. Регулюють натяг пружин механізму зрівноважування
лотки, різальний апарат, натяг ланцюгів і конвейєрів, клинопасових передач і
тиск повітря в шинах. Переконуються у відсутності підтікання масла з редукторів
і гідравлічної системи. Перевіряють правильність агрегатування комбайна.
Заміняють масло в корпусах редукторів головної конічної передачі, привода
вивантажувального конвейєра, пристрою для начіплювання підбирача і розподільній
коробці живильного апарата.
ЩТО.
Перевіряють зовнішнім оглядом технічний стан комбайна,
кріплення складових частин, особливо ножів подрібнювального барабана, сегментів
і пальців різального апарата та ходових коліс. Ліквідують виявлені
несправності. Регулюють натяг пружин механізму зрівноважування жатки.
Переконуються у відсутності підтікання масла з редуктора і гідравлічної
системи, при необхідності усувають його. Змащують праву і ліву боковини
підбирача. Пускають двигун на холостому ходу, упевнюються у справності роботи
складових частин. Регулюють і налагоджують комбайн залежно-від культури, її
стану і умов збирання. Перевіряють нагрівання корпусів редукторів. Оглядають
комбайн, усувають несправності і пошкодження, виявлені при роботі.
Немає коментарів:
Дописати коментар