середа, 18 листопада 2020 р.

урок № 5

 Тема уроку:  Виконання технічного обслуговування  та ремонту гідравлічного і електричного обладнання 

                                          

                                                 Гідравлічна система трактора 


 




Розглянемо основні види технічного обслуговування (ТО):

Щозмінне ТО: а) перевірка тиску масла і повітря в  гідросистемах; б) перевірка на щільність трубопроводів;  в) перевірка температури нагріву масла;

г) перевірка наявності рівномірного руху і швидкості механізмів.

Щонедільне ТО: а) перевірка стану роботи дроселів;

б) перевірка якості змащування; в) регулювання швидкості руху поршнів гідроциліндрів; г) перевірка та промивання фільтрів.

Щомісячне ТО: а) перевірка трубопроводів (шлангів) та їх з’єднань (заміна зношених); б) лабораторний аналіз масла на наявність у ньому включень.

Поточний ремонт: а) заміна елементів гідросистеми згідно з переліком ремонту (фільтрів, ущільнень, спрацьованих деталей та ін.); б) промивання гідробаків і трубопроводів; в) перевірка роботи гідроапаратури (золотників, дроселів та ін.).

Капітальний ремонт: а) повне розбирання  гідросистем; б) промивання всіх елементів системи: гідробаків, трубопроводів і гідроапаратури; в) ремонт і заміна насосів;

г) дефектація та заміна апаратури, що вийшла з ладу; д) складання гідросистем і регулювання апаратури.

Зупинимося на основних особливостях.

Штоки в гідросистемах ремонтують шліфуванням. Спрацьовані штоки та циліндри замінюють новими.

Під час ремонту клапанів, золотників, кранів необхідно обережно розбирати різеві з’єднання, протирати голки і тарілки клапанів. Отвори виправляють за допомогою ручних  розгорток, розточуванням, притиранням (пастою з гасом).

Розглянемо деякі особливості ремонту насосів.

Насоси – це основне обладнання гідросистем. У гідроприводі застосовують в основному шестеренні, пластинчасті, аксіально- та радіально-поршневі насоси.

У шестеренних насосах спрацьовуються зубчасті колеса, підшипники і вали в місці сальникової набивки. При цьому знижуються подача і тиск у зв’язку з підвищеним протіканням масла між зубчастими колесами і корпусом. Внутрішню поверхню корпуса при ремонті розточують (знятий шар металу повинен бути не більше 0,2 мм), потім шліфують. Старі зубчасті колеса замінюють новими. При ремонті необхідно зберегти встановлені зазори і перевірити їх щупом.

Пластинчасті насоси. При спрацюванні насосів (ротора, пластини, підшипників, манжети та ін.) відбувається зниження подачі і тиску, виникають шум і вібрація. Спрацьований ротор ремонтують, а лопаті замінюють новими. Відремонтований насос потім випробовують на стенді. Частіше ці насоси замінюють новими в зв’язку з трудомісткістю ремонту.

Ремонт трубопроводів. Розділяють трубопроводи для подачі рідини, повітря, пару. Їх виготовляють жорсткими -  металевими (з чавуну, сталі, міді, латуні, алюмінію) і гнучкими - з гуми.

Мідні трубопроводи, алюмінієві та з бензостійкої гуми використовують для подачі займистих і мастильних матеріалів, чавунні труби – для відведення стічних вод.

В інших випадках застосовують сталеві труби. Їх з’єднують муфтами, паянням, фланцями або зварюють. Згинання труб проводять вручну або за допомогою спеціальних пристроїв. Перед цим трубу нагрівають, засипають піском, а потім згинають.

                                                     Електрообладнання трактора
При ТО перевіряють: надійність кріплення акумуляторної батареї на тракторі: щільність контакту наконечників проводів з вивідними затискачами; очищають окислені клеми і наконечники проводів, вкривають їх шаром солідолу; прочищають вентиляційні отвори в заливних пробках акумуляторної батареї; перевіряють натяг паса привода генератора.
Через кожні 500 годин роботи перевіряють стан колектора і щіток стартера. Чистою полотняною ганчіркою, змоченою в неетильованому бензині, знімають бруд з поверхні колектора,
Перед пуском дизеля потрібно зливати конденсат з картера пускового двигуна і прочищати отвори в кришці паливного бачка, перевіряти рівень масла в корпусі редуктора, роботу магнето і запальної свічки.
Періодично з двигуна знімають стартер і перевіряють стан щітко-колекторного вузла при знятому захисному корпусі. Бруд і незначне підгоряння витирають чистою замшею, змоченою в неетильованому бензині 
Стартери, що поступають в ремонт можуть мати слідуючи несправності: при ввімкненні стартер не працює; тягове реле не спрацьовує (нечутно характерного клацання); при ввімкненні стартера чути клацання тягового реле, що повторюється, та удари шестерен приводу об вінець маховика; чутно шум шестерен приводу; шестерня приводу систематично не входить в зачеплення з вінцем маховика при нормальній роботі реле; поламані зубці шестерен приводу.

                                    Як виявити несправність генератора 
                                                 


                                     Інструкційна картка №5

Ознаки несправностей
Причини
Способи усунення несправностей
При ввімкнені стартер не вмикається
Коротке замикання або обрив втягуючої обмотки тягового реле

Замінити тягове реле

При ввімкненні стартера не спрацьовує тягове реле
Обрив або відсутність контакту в ланцюгу живлення

Знайти пошкоджене місце та відновити контакт

При ввімкненні стартера чутно клацання, що повторюється, тягового реле і удари шестерні приводу об вінець маховика
Відсутність контакту між щітками та колектором

Протерти колектор ганчіркою, змоченою у бензині, замінити щітки, замінити пружини щіток

При ввімкненні стартера чутно шум шестерен приводу
Не спрацьовує реле РС530

Замінити реле РС530
Перемотати обмотку реле

Шетерня приводу не входить в зачеплення з вінцем маховика при нормальній роботі реле
Обрив або коротке замикання обмотки реле РС530

Замінити тягове реле

Якір стартера обертається, але не провертає колінчастий вал
Обрив втягуючої обмотки тягового реле
Замінити вимикач


Несправний вимикач приладів і стартера
Ненадійний контакт ланцюга тягового реле стартера, порушено регулювання стартера
Усунути несправність в контактному з’єднанні


Несправна обмотка або контактне з’єднання реле РС530

Замінити реле РС530, перемотати обмотку


Неправильне регулювання момента замикання контактів тягового реле

Відрегулювати зазор між шестернею та упорною шайбою в момент ввімкнення стартера


Забиті торці зубців шестерні приводу стартера або вінця маховика
Зачистити заусенці на зубцях, замінити вінець маховика або шестерню приводу стартера або відновити наплавкою зубці

Неправильне регулювання стартера
Відрегулювати стартер


Несправний привід
Замінити тягове реле


Поламка зубців шестерен приводу або вінця маховика
Замінити вінець маховика або шестерню приводу, відновити зубці шестерні пирводу або вінця маховика наплавкою

Немає коментарів:

Дописати коментар