Тема урока : Виконання технічного обслуговування та ремонту гідравлічного і електричного обладнання
Розглянемо основні види технічного обслуговування (ТО):
1 Щозмінне ТО: а) перевірка тиску масла і повітря в гідросистемах; б) перевірка на щільність трубопроводів; в) перевірка температури нагріву масла;
г) перевірка наявності рівномірного руху і швидкості механізмів.
2 Щонедільне ТО: а) перевірка стану роботи дроселів;
б) перевірка якості змащування; в) регулювання швидкості руху поршнів гідроциліндрів; г) перевірка та промивання фільтрів.
3 Щомісячне ТО: а) перевірка трубопроводів (шлангів) та їх з’єднань (заміна зношених); б) лабораторний аналіз масла на наявність у ньому включень.
4 Поточний ремонт: а) заміна елементів гідросистеми згідно з переліком ремонту (фільтрів, ущільнень, спрацьованих деталей та ін.); б) промивання гідробаків і трубопроводів; в) перевірка роботи гідроапаратури (золотників, дроселів та ін.).
5 Капітальний ремонт: а) повне розбирання гідросистем; б) промивання всіх елементів системи: гідробаків, трубопроводів і гідроапаратури; в) ремонт і заміна насосів;
г) дефектація та заміна апаратури, що вийшла з ладу; д) складання гідросистем і регулювання апаратури.
Зупинимося на основних особливостях.
Штоки в гідросистемах ремонтують шліфуванням. Спрацьовані штоки та циліндри замінюють новими.
Під час ремонту клапанів, золотників, кранів необхідно обережно розбирати різеві з’єднання, протирати голки і тарілки клапанів. Отвори виправляють за допомогою ручних розгорток, розточуванням, притиранням (пастою з гасом).
Розглянемо деякі особливості ремонту насосів.
Насоси – це основне обладнання гідросистем. У гідроприводі застосовують в основному шестеренні, пластинчасті, аксіально- та радіально-поршневі насоси.
У шестеренних насосах спрацьовуються зубчасті колеса, підшипники і вали в місці сальникової набивки. При цьому знижуються подача і тиск у зв’язку з підвищеним протіканням масла між зубчастими колесами і корпусом. Внутрішню поверхню корпуса при ремонті розточують (знятий шар металу повинен бути не більше 0,2 мм), потім шліфують. Старі зубчасті колеса замінюють новими. При ремонті необхідно зберегти встановлені зазори і перевірити їх щупом.
Пластинчасті насоси. При спрацюванні насосів (ротора, пластини, підшипників, манжети та ін.) відбувається зниження подачі і тиску, виникають шум і вібрація. Спрацьований ротор ремонтують, а лопаті замінюють новими. Відремонтований насос потім випробовують на стенді. Частіше ці насоси замінюють новими в зв’язку з трудомісткістю ремонту.
Ремонт трубопроводів. Розділяють трубопроводи для подачі рідини, повітря, пару. Їх виготовляють жорсткими - металевими (з чавуну, сталі, міді, латуні, алюмінію) і гнучкими - з гуми.
Мідні трубопроводи, алюмінієві та з бензостійкої гуми використовують для подачі займистих і мастильних матеріалів, чавунні труби – для відведення стічних вод.
В інших випадках застосовують сталеві труби. Їх з’єднують муфтами, паянням, фланцями або зварюють. Згинання труб проводять вручну або за допомогою спеціальних пристроїв. Перед цим трубу нагрівають, засипають піском, а потім згинають.
Електрообладнання трактора
При ТО перевіряють: надійність кріплення акумуляторної батареї на тракторі: щільність контакту наконечників проводів з вивідними затискачами; очищають окислені клеми і наконечники проводів, вкривають їх шаром солідолу; прочищають вентиляційні отвори в заливних пробках акумуляторної батареї; перевіряють натяг паса привода генератора.
Через кожні 500 годин роботи перевіряють стан колектора і щіток стартера. Чистою полотняною ганчіркою, змоченою в неетильованому бензині, знімають бруд з поверхні колектора,
Перед пуском дизеля потрібно зливати конденсат з картера пускового двигуна і прочищати отвори в кришці паливного бачка, перевіряти рівень масла в корпусі редуктора, роботу магнето і запальної свічки.
Періодично з двигуна знімають стартер і перевіряють стан щітко-колекторного вузла при знятому захисному корпусі. Бруд і незначне підгоряння витирають чистою замшею, змоченою в неетильованому бензині
Стартери, що поступають в ремонт можуть мати слідуючи несправності: при ввімкненні стартер не працює; тягове реле не спрацьовує (нечутно характерного клацання); при ввімкненні стартера чути клацання тягового реле, що повторюється, та удари шестерен приводу об вінець маховика; чутно шум шестерен приводу; шестерня приводу систематично не входить в зачеплення з вінцем маховика при нормальній роботі реле; поламані зубці шестерен приводу.
Ознаки несправностей | Причини | Способи усунення несправностей |
При ввімкнені стартер не вмикається | Коротке замикання або обрив втягуючої обмотки тягового реле | Замінити тягове реле |
При ввімкненні стартера не спрацьовує тягове реле | Обрив або відсутність контакту в ланцюгу живлення | Знайти пошкоджене місце та відновити контакт |
При ввімкненні стартера чутно клацання, що повторюється, тягового реле і удари шестерні приводу об вінець маховика | Відсутність контакту між щітками та колектором | Протерти колектор ганчіркою, змоченою у бензині, замінити щітки, замінити пружини щіток |
При ввімкненні стартера чутно шум шестерен приводу | Не спрацьовує реле РС530 | Замінити реле РС530 Перемотати обмотку реле |
Шетерня приводу не входить в зачеплення з вінцем маховика при нормальній роботі реле | Обрив або коротке замикання обмотки реле РС530 | Замінити тягове реле |
Якір стартера обертається, але не провертає колінчастий вал | Обрив втягуючої обмотки тягового реле | Замінити вимикач |
Несправний вимикач приладів і стартера Ненадійний контакт ланцюга тягового реле стартера, порушено регулювання стартера | Усунути несправність в контактному з’єднанні | |
Несправна обмотка або контактне з’єднання реле РС530 | Замінити реле РС530, перемотати обмотку | |
Неправильне регулювання момента замикання контактів тягового реле | Відрегулювати зазор між шестернею та упорною шайбою в момент ввімкнення стартера | |
Забиті торці зубців шестерні приводу стартера або вінця маховика | Зачистити заусенці на зубцях, замінити вінець маховика або шестерню приводу стартера або відновити наплавкою зубці | |
Неправильне регулювання стартера | Відрегулювати стартер | |
Несправний привід | Замінити тягове реле | |
Поламка зубців шестерен приводу або вінця маховика | Замінити вінець маховика або шестерню приводу, відновити зубці шестерні пирводу або вінця маховика наплавкою |
Немає коментарів:
Дописати коментар