четвер, 29 жовтня 2020 р.

Урок №4

 Тема уроку : Виконання технічного обслуговування та ремонту трансмісії трактора

                                                   


 

                                                    Інструкційна картка №4

Основні несправності і їх причини. Основний дефект в роботі зчеплення - порушення надійної передачі моменту, що крутить, від двигуна до трансмісії в результаті зносу фрикційних накладок і поверхонь тертя, ослаблення нажимних пружин, а також в результаті зносу і збільшення зазорів в рухомих з'єднаннях або поломки окремих деталей.

Передчасний знос і поломка деталей зчеплення викликаються порушенням регулювань при експлуатації і порушенням співвісності валу зчеплення з валом двигуна. Порушення або неправильне регулювання віджимних кулачків (різна висота), а також вільного ходу педалей приводить до підвищеного зносу накладок, зносу, викривлення і тріщин дисків.

У центральних майстернях господарств роботи з ремонту зчеплення виконують висококваліфіковані слюсарі-ремонтники на робочих місцях, обладнаних універсальними інструментом і пристроями. Для розбирання й складання зчеплення використовують пристрої).

Основні зовнішні дефекти коробок передач: підвищений шум і стукоти під час експлуатації машини; погане включення або самовиключення шестерень, що виникають в результаті зносу підшипників і їх посадочних місць, зносу шестерень, шліцьових, шпон і різьбових з'єднань, а також тріщини і злами в деталях.

Підвищений знос підшипників кочення і зубів шестерень по товщині викликається абразивними частинками, що потрапляють в мастило через нещільність.

Торцеві руйнування зубів шестерень з боку включення - результат неточного регулювання зчеплення і невірного перемикання передач.

Втомне вифарбовування робочих поверхонь зубів значно підвищується при неправильному зачепленні шестерень - збільшенні або зменшенні міжосьової відстані, неповному включенні, перекосі зачеплення, неправильному регулюванні конічного зачеплення.

Знос шліців (по товщині) і канавок шпон - результат високого питомого тиску і ударних навантажень при збільшеному зазорі в шліцьовому або шпоні з'єднанні.

Ведучі мости тракторів і автомобілів можуть мати несправнос­ті, які викликають характерні звуки і запахи горілого масла, під­вищення температури корпусних деталей, погіршення керованості агрегатом, ривки під час рушання з місця, підтікання масла у міс­цях ущільнення деталей і з'єднаннях корпусів агрегатів, підвищені вібрації і зменшення швидкості трактора або автомобіля.

Основні несправності карданних передач. У карданних передачах автомобілів і колісних тракторів з провідними передніми мостами зустрічаються наступні дефекти; знос шийок і сальників хрестовин, голчатих підшипників; отворів у вилках, шліців на валах і вилках; прогинання і скручування валів; знос проміжних опор і їх підшипників. Карданні передачі гусеничних тракторів можуть мати наступні дефекти: знос шліців, поверхонь під сальник і отворів під втулки у вилках кардана, знос гумових втулок і злам карданних головок.

Основні причини підвищеного зносу деталей карданної передачі автомобілів і колісних тракторів - це пошкодження захисної о і умовою чохла і попадання ірязі, пороши і абразивних частинок до шліцьових з'єднань, відсутність мастила в підшипниках, порушення балансування карданної передачі. Головною причиною передчасного зносу деталей карданної передачі гусеничних тракторів служить порушення співвісної між двигуном і коробкою передач.

Основні дефекти рульового управління. Характерні дефекти рульового управління колісних тракторів і автомобілів наступні: знос втулок і ролика валу сошки, черв'яка, підшипників і місць їх посадки, різьбових отворів картера, деталей кульових з'єднань рульової тяги, погнутість тяга і ослаблення кріплення рульового колеса на валу; тріщини і злами на фланці кріплення картера рульового механізму; знос деталей гидропідсилювача і масляного насоса.

В результаті зносу деталей рульового управління порушується його регулювання, важко управління і втрачається стійкість на ходу, особливо колісних тракторів і автомобілів. Головна причина підвищеного зносу деталей - неправильне регулювання і невчасна або недоброякісне мастило механізмів рульового управління Основні можливі дефекти: тріщини, відколи, задиры й місцеві износы гальмових барабанів, порушення герметичності діафрагми гальмових камер автомобілів, зношування робочих поверхонь головного гальмового й колісного гідроциліндрів, манжет і поршнів й ін.

Пневматичні шини та інші гумові вироби пошкоджуються як у процесі експлуатації, так і внаслідок неправильного догляду й зберігання.

Для зручності огляду й ремонту покришок застосовують ручні й пневматичні борторозширювачі, важільні розширювачі, випрямлячі бортові, розпірки.

Немає коментарів:

Дописати коментар