Тема уроку : Виконання технічного обслуговування та ремонту трансмісії трактора
Інструкційна картка №4
Основні несправності і їх причини.
Основний дефект в роботі зчеплення - порушення надійної передачі моменту, що
крутить, від двигуна до трансмісії в результаті зносу фрикційних накладок і
поверхонь тертя, ослаблення нажимних пружин, а також в результаті зносу і
збільшення зазорів в рухомих з'єднаннях або поломки окремих деталей. Передчасний знос і поломка деталей
зчеплення викликаються порушенням регулювань при експлуатації і порушенням
співвісності валу зчеплення з валом двигуна. Порушення або неправильне
регулювання віджимних кулачків (різна висота), а також вільного ходу педалей
приводить до підвищеного зносу накладок, зносу, викривлення і тріщин дисків. У центральних майстернях господарств
роботи з ремонту зчеплення виконують висококваліфіковані слюсарі-ремонтники
на робочих місцях, обладнаних універсальними інструментом і пристроями. Для
розбирання й складання зчеплення використовують пристрої). Основні зовнішні дефекти коробок
передач: підвищений шум і стукоти під час експлуатації машини; погане
включення або самовиключення шестерень, що виникають в результаті зносу
підшипників і їх посадочних місць, зносу шестерень, шліцьових, шпон і
різьбових з'єднань, а також тріщини і злами в деталях. Підвищений знос підшипників кочення і
зубів шестерень по товщині викликається абразивними частинками, що
потрапляють в мастило через нещільність. Торцеві руйнування зубів шестерень з
боку включення - результат неточного регулювання зчеплення і невірного
перемикання передач. Втомне вифарбовування робочих
поверхонь зубів значно підвищується при неправильному зачепленні шестерень -
збільшенні або зменшенні міжосьової відстані, неповному включенні, перекосі
зачеплення, неправильному регулюванні конічного зачеплення. Знос шліців (по товщині) і канавок
шпон - результат високого питомого тиску і ударних навантажень при
збільшеному зазорі в шліцьовому або шпоні з'єднанні. Ведучі мости тракторів і автомобілів
можуть мати несправності, які викликають характерні звуки і запахи горілого
масла, підвищення температури корпусних деталей, погіршення керованості
агрегатом, ривки під час рушання з місця, підтікання масла у місцях
ущільнення деталей і з'єднаннях корпусів агрегатів, підвищені вібрації і
зменшення швидкості трактора або автомобіля. Основні несправності карданних
передач. У карданних передачах автомобілів і колісних тракторів з провідними
передніми мостами зустрічаються наступні дефекти; знос шийок і сальників
хрестовин, голчатих підшипників; отворів у вилках, шліців на валах і вилках;
прогинання і скручування валів; знос проміжних опор і їх підшипників.
Карданні передачі гусеничних тракторів можуть мати наступні дефекти: знос
шліців, поверхонь під сальник і отворів під втулки у вилках кардана, знос
гумових втулок і злам карданних головок. Основні причини підвищеного зносу
деталей карданної передачі автомобілів і колісних тракторів - це пошкодження
захисної о і умовою чохла і попадання ірязі, пороши і абразивних частинок до
шліцьових з'єднань, відсутність мастила в підшипниках, порушення балансування
карданної передачі. Головною причиною передчасного зносу деталей карданної
передачі гусеничних тракторів служить порушення співвісної між двигуном і
коробкою передач. Основні дефекти рульового управління.
Характерні дефекти рульового управління колісних тракторів і автомобілів
наступні: знос втулок і ролика валу сошки, черв'яка, підшипників і місць їх
посадки, різьбових отворів картера, деталей кульових з'єднань рульової тяги,
погнутість тяга і ослаблення кріплення рульового колеса на валу; тріщини і
злами на фланці кріплення картера рульового механізму; знос деталей
гидропідсилювача і масляного насоса. В результаті зносу деталей рульового
управління порушується його регулювання, важко управління і втрачається
стійкість на ходу, особливо колісних тракторів і автомобілів. Головна причина
підвищеного зносу деталей - неправильне регулювання і невчасна або недоброякісне
мастило механізмів рульового управління Основні можливі дефекти: тріщини,
відколи, задиры й місцеві износы гальмових барабанів, порушення герметичності
діафрагми гальмових камер автомобілів, зношування робочих поверхонь головного
гальмового й колісного гідроциліндрів, манжет і поршнів й ін. Пневматичні шини та інші гумові вироби
пошкоджуються як у процесі експлуатації, так і внаслідок неправильного
догляду й зберігання. |
Для зручності огляду й ремонту покришок застосовують ручні й пневматичні борторозширювачі, важільні розширювачі, випрямлячі бортові, розпірки.
Немає коментарів:
Дописати коментар