Тема урока : Виконання технічного обслуговування та ремонту двигуна
ІНСТРУКЦІЙНА КАРТКА №3.
Зміст і послідовність виконання завдання | Технічні умови та вказівки для виконання завдання | |
1. Очистити двигун від бруду і закріпити на стенді | Підйомник, стенд, двигун Д-240, чистик, компресор, комплект інструментів, миючі засоби. | |
| ||
4. Ремонт блоку двигуна а) ремонт тріщин блока штифтами б) ремонт тріщин полімерними матеріалами в) ремонт обірваних шпильок | Продіагностувати на наявність тріщин, зношення різьбових отворів, зношення втулок розподільчого валу, посадочні місця під вкладиші корінних підшипників, короблення площини головки блока циліндрів. Засвердлити тріщину по всій довжині. Отвори повинні перекривати один-одного на 1/3. Нарізати різьбу в отворах, вкрутити штифти з червоної міді і зачеканити їх до повної герметичності. Засвердлити кінці тріщин діаметром 3 мм, а тріщину по всій довжині засвердлити під кутом 60°-70°. Обезжирити і нанести полімер товщиною 1 мм. Накласти заплату, прикатати і нанести другий шар полімеру. Просвердлити отвір в зламаній шпильці і з допомогою екстратора вивернути зламану шпильку. Або приварити до шпильки гайку чи пластину. Пошкоджені різьбові отвори під шпильки ремонтують шляхом нарізання різьби більшого діаметру. |
5. Заміряти розміри корінних та шатунних шийок колінчастого валу, розміри гільз, визначити спрацювання цих деталей. |
|
|
| ||
7. Скласти шатунно-поршневу групу. | Спочатку підбираємо комплект гільз, поршнів, поршневих пальців і кілець. Поршні підбирають за масою і розмірними групами, відповідно до розмірних груп гільз циліндрів, встановлених в блок-картері, а також за діаметром отвору у бобишках. Різниця маси поршнів для одного двигуна Д-240 не повинна перевищувати 5 г. Нормальний зазор між гільзою циліндра і юбкою поршня для двигуна Д-240 становить 0,14 – 0,18 мм, а допустимий без ремонту – до 0,4мм. Поршневі кільця перед установленням перевіряють на пружність, вимірюють зазор між кільцем і канавкою (за висотою). Нормальний зазор у замку для кілець двигуна Д-240 при встановленні у гільзу становить 0,45 – 0,75 мм, а пружність кілець при нормальному зазорі – 55-81 Н. Зазор між кільцем і канавкою поршня становлять для компресійних кілець 0,02 мм, а для масло знімних 0,03 мм. Шатуни, як і поршні, підбирають за масою. Різниця маси шатунів для одного двигуна допускається – 20 г. Втулки верхньої головки шатуна повинні мати такий самій розмір як і поршневі пальці, підібрані раніше відповідно до розміру поршня. Правильно підібраний поршневий палець повинен плавно входити в отвір | ||
8. Установити зазор у корінних і шатунних підшипниках. | Зазор у корінних і шатунних підшипниках визначають як різницю діаметрів вкладишів, затиснених у гніздах кришками і діаметром шийок колінчастого вала. Для двигуна Д-240 нормальний зазор у шатунних підшипниках становить 0,06 – 0,12 мм, у корінних – 0,07 – 0,13 мм. Допустимі зазори – 0,16 – 0,28 мм. Гайки підшипників затягують спеціальним динамометричним ключем для двигуна Д-240, момент затягування корінних підшипників становить 200-220 , а шатунних – 140 – 160 Н·м. |
Основні вимоги охорони праці:
1. Розбору і зборку деталей потрібно проводити на спеціальних стендах, столах, які забезпечують стійке положення.
2. Під час роботи користуватися справним інструментом.
3. Ключі повинні відповідати розміру гайки чи гвинта. Забороняється збільшувати довжину ключа іншим ключем чи трубою.
4. При ви пресування чи запресуванні гільз, втулок слід користуватися з’ємниками і пресами.
5. Важкі деталі і агрегати піднімати під’ємно-транспортним обладнанням. Забороняється розбирати агрегати і вузли, підвішені на під’ємниках.
Немає коментарів:
Дописати коментар