Тема уроку : Порядок налаштування сг/машин до контрольної роботи
Основні регулювання валкових жаток
Регулювання ріжучого апарату. Зазор між сегментами та вкладишами пальців в передній частині повинен бути 0,5 мм, в задній – не більше 1 мм. Зазор між сегментами та притискними лапками допускається не більше 0,5 мм. Такі зазори досягаються рихтуванням пальцевого брусу, пальців та підгинанням притискних лапок.
В жатках ЖВН-6, ЖВН-6-12 при крайніх положеннях ножа неспівпадання осьових ліній сегментів з осьовими лініями пальців допускається не більше 5 мм. Центрують ніж зміною довжини шатуна.
В жатці ЖРС-4,9А при крайніх положеннях ножа осьові лінії сегментів для кожного другого пальця не доходять до осьових ліній на 6 мм.
Регулювання мотовила. Мотовило по висоті та виносу відносно різального апарату встановлюють так, щоб стебла не скупчувалися на пальцевому брусі і нормально укладалися на транспортери жатки.
При збиранні прямостоячих хлібів висотою 0,8...1,2 м вал мотовила виносять за лінію ножа на 60...70 мм, а по висоті встановлюють так, щоб планки торкалися стебел вище за їх середину, але нижче за колоски.
При збиранні низькорослих хлібів винос мотовила зменшують до 20...50 мм і опускають його по можливості нижче. Для збирання полеглих хлібів при русі жатки по напряму полеглості або під кутом до неї мотовило висувають вперед та опускають в найнижче положення.
При русі жатки назустріч полеглій мотовило наближають до ріжучого апарату.
В паралелограмному мотовилі регулюють нахил граблин та положення планок на граблинах. При збиранні полеглих сплутаних хлібів зуби граблин слід повернути назад під кутом 20...30° до вертикалі. При збиранні прямостоячих хлібів невеликої висоти замість граблин доцільно встановити планки та використовувати еластичні накладки. При високому густому стеблостої граблини або планки слід встановлювати вертикально, а при шнековому транспортері – повернути граблини зубами вперед на 20...30°.
В жатці ЖВН-6 мотовило по висоті установки регулюють гідроциліндрами на ходу, а по горизонталі – переміщенням повзунів на опорах вручну при зупинках. В жатці ЖРС-4,9А обидва ці регулювання виконуються гідроциліндрами на ходу завдяки зблокувальному механізму.
Частота обертання мотовила повинна бути такою, щоб окружна швидкість планок в 1,2...1,8 раза перевищувала поступальну швидкість жатки. При швидкостях руху більше 9...10 км/ч мотовило знімають.
Запобіжні муфти мотовила регулюють на передачу крутного моменту 100 Н·м.
Регулювання опірних башмаків, коліс. Зміною положення башмаків чи коліс відносно платформи жатки регулюють висоту зрізу залежно від довжини та густоти стеблостою, його стану (полеглий, прямостоячий) та кліматичних умов.
Висоту зрізу встановлюють суміщенням отворів у важелі башмака та косинці балки (ЖВН-6, ЖВН-6А, ЖНС-6-12, ЖРС-5, ЖВР-10), зміною положення башмака та колеса (ЖШН-6), а також башмака та гідроциліндра (ЖСК-4АМ).
На жатці ЖВС-6 висоту зрізу 60...500 мм встановлюють двома гідроциліндрами підйому платформи жатки. При цьому обмежувачі (хомутики зворотного ходу плунжерів гідроциліндрів) закріплюють так, щоб хомутики упиралися у стрижні перепускних клапанів та виключали гідроциліндри при досягненні заданої висоти зрізу.
На жатці ЖРБ-4,2, крім зміни положення башмака, мінімальної висоти зрізу (50 мм) досягають зміною кута нахилу платформи до 15°.
Зусилля тиску платформи жатки на башмаки (на кожен 250...300 Н) чи колеса регулюють натягом блоків пружин механізму зрівноважування.
Межі копіювання начіпних жаток у поздовжній та поперечній вертикальних площинах відносно напрямку руху жатки забезпечуються просвітом 60...70 мм між упором вітрового щита та упором на похилому корпусі. Тому для роботи з копіюванням жатку опускають доти, доки башмаки не торкнутися поверхні поля, а між упорами з’явиться просвіт 60...70 мм. В цьому випадку кронштейн опуститься нижче важеля і між ними утвориться просвіт 35 мм, чим забезпечується включення в роботу механізму зрівноважування.
Регулювання подільників. У торпедному подільнику центральне перо по висоті встановлюють переміщенням верхнього прутка в отворі спеціального болта, а похил – поворотом пера вправо або вліво.
Внутрішній стебловідвід по висоті регулюють поворотом болта у кронштейні стояка, а по горизонталі – переміщенням бокового прутка в отворі болта. Зовнішній – поворотом телескопічної тяги відносно прутка, а по горизонталі – зміною довжини телескопічної тяги.
У активному ножовому подільнику (жатка ЖРБ-4,2) регулюють зазор між сегментами і суміщення осей сегментів ножів у крайньому положенні рухомого ножа.
Зазор (до 0,5 мм) встановлюють прокладками, а ніж центрують (сегменти ножів у крайніх положеннях верхнього ножа суміщені) зміною довжини шатуна прокладками.
Регулювання транспортерів. Транспортери по натягу встановлюють так, щоб вони не пробуксовували і не були надмірно натягнуті.
Зазори між полотном та напрямними повинні бути однаковими з обох боків. Натяг транспортерів регулюють ременями та натяжними пристроями, що переміщають вали. Провисання стрічки 40...100 мм повинне бути при зусиллі 50 Н, прикладеному посередині настилу.
Питання для контролю:
Призначення та класифікація подільників.
Загальна будова та технологічний процес роботи подільників.
Призначення, класифікація , загальна будова та технологічний процес роботи транспортерів.
Призначення та класифікація мотовил.
Загальна будова та технологічний процес роботи мотовил.
Призначення та класифікація різальних апаратів.
Загальна будова та технологічний процес роботи різальних апаратів.
Загальна будова та технологічний процес роботи ЖВН-6.
Немає коментарів:
Дописати коментар