Тема уроку: Будова зерноочисних машин
розробити конспект
Пересувний очисник вороху ОВС-25
Призначення
Призначений для очищення зерна-сільськогосподарських культур, що надходить від комбайнів. Очищення здійснюють повітряним потоком і решетами переважно на відкритих токах.
Машина очищає зерновий матеріал (ворох) засміченістю до 10 % і вологістю до 16 %. Очисник можна застосовувати для навантаження і перелопачування зерна, що міститься в бунтах, ширина яких не більше 4,5 м.
7.2. Будова і процес роботи
Машина складається із завантажувального і вивантажувального конвеєрів (рис. 7.1.), приймальної камери з двома вертикальними повітряними каналами, вентилятора, інерційного пиловідлкремлювача, пневматичного конвеєра, двох решітних станів, ходової частини з механізмом пересування, передавального механізму та інших допоміжних механізмів.
Рис. 7.1. Схема робочого процесу машини ОВС-25:
1 – розподільний шнек, 2 – живильні валики, 3 – вивантажувальний шнек, 4 – пневмотранспортер, 5 – інерційний пиловідокремлвач.
Завантажувальний конвеєр зроблено у вигляді двох Т-подібно розміщених скребкових живильників з шириною захвату 5 м і похилого скребкового конвеєра 3. Скребкові живильники шарнірно з'єднуються з нижньою головкою конвеєра, завдяки чому вони добре копіюють поверхню току. Живильники переводять у транспортне положення за допомогою лебідок.
Під час роботи, коли машина рухається вздовж бунта зерна, скребкові живильники захоплюють зерновий матеріал і підводять його до похилого конвеєра. Цей конвеєр подає зерно до ковша розподільного шнека 1 приймальної камери.
У нижній частині камери в підшипниках змонтовано два живильних вальці 2. Вони призначені для рівномірного подавання, зерна в канали, де повітряний потік відокремлює легкі домішки.
Під живильними вальцями встановлено підпружинені клапани, положення яких можна змінювати спеціальним механізмом.
Обидва канали працюють паралельно. Зерно з переднього канала надходить по лотку на нижній решітний стан, а із заднього – на верхній. Повітряні канали з'єднані з вентилятором за допомогою корпуса повітряної частини. Відокремлені легкі домішки разом з повітрям через корпус надходять в шестилопатевий вентиляторі нагнітаються ним в інерційний пиловідокремлювач. Крупніші домішки осідають у відстійній камері вентилятора і виводяться звідти у міру нагромадження.
Пиловідокремлювач являє собою пірамідальну трубу з жалюзійними щілинами у стінках. Він виводить через жалюзі значну частину повітря, очищеного від легких домішок. Повітря, що залишилося, переносить відходи в пневматичний конвеєр 8, який переміщує їх убік від машини – вихід II. Підсів, щупле і бите зерно, крупні домішки, виділені решітним очищенням, і легкі домішки з відстійної камери шнеком 3 відводяться вбік і складаються в бунт фуражних відходів (вихід III).
У кожному стані встановлено по чотири решета: Б1, Б2, В і Г. На решеті Б1 зерновий матеріал ділиться приблизно на дві однакові частини. Частина зерна з дрібними домішками проходить через отвори і потрапляє на решето Б, а друга частина з крупними домішками рухається сходом на решето Б2. Таке розділення зерна на дві фракції підвищує продуктивність машини, оскільки решета Б2 і В працюють паралельно. Крупні домішки йдуть сходом з решета Б2, а чисте зерно, пройшовши через отвори, потрапляє на скатну дошку, а потім – у задній приймач.
Решета В і Г відокремлюють дрібні домішки: щупле і бите зерно, підсів та ін. Вони мають однакові отвори і працюють послідовно. Очищене зерно сходить з решета Г, надходить у задній приймач, а з нього – у вихідний шнек, який подає зерно на вивантажувальний конвеєр (вихід І).
Під час роботи машина пересувається по току. Механізм переміщення складається з електродвигуна потужністю 1,1 кВт з варіаторним шківом, двошвидкісного редуктора, кулачкових муфт і ланцюгових передач на ходові колеса. Швидкість пересування машини можна регулювати варіаторним шківом у межах від 7 до 16 м/год при очищенні зерна, від 160 до 370 м/год при переїздах по току. Електродвигун можна перемикати пакетним перемикачем, змінюючи напрям обертання і отже, напрям руху машини. Виключивши за допомогою кулачкових муфт передачу руху на одне з ходових коліс, здійснюють поворот машини.
Регулювання
Нормальне завантаження машини зерном досягається зміною швидкості пересування і періодичними зупинками (1раз за 5 – 10 хв) в ті моменти, коли лишки зерна з приймальної камери скидаються по зернозливу II.
Щоб із зернового матеріалу виділились пил, часточки соломи, полова, легке насіння бур'янів, регулюють швидкість повітряного потоку у вертикальних каналах. Для цього заслінкою перекривають вікно її стінці корпусу повітряної частини машини. При цьому повноцінного зерна увідходах не повинно бути.
Якість очищення зерна від дрібних і крупних домішок залежить від правильного підбирання решіт. Встановивши решета, перевіряють вміст виходів з машини. Якщо в зерні (вихід І) багато крупних домішок, замінюють решета Б1 і Б2 іншими, які мають менші отвори.
Якщо в зерні містяться дрібні домішки, а також при очищенні насінного матеріалу, решета В і Г замінюють решетами з крупнішими отворами.
Щітки регулюють так, щоб вони були притиснуті до площини решіт і щетина виходила через отвори на 1 – 2 мм над поверхнею.
Немає коментарів:
Дописати коментар