середа, 3 лютого 2021 р.

урок №30

 Тема уроку: Будова зерноочисних машин

розробити конспект

Пересувний очисник вороху ОВС-25

Призначення

Призначений для очищен­ня зерна-сільськогосподарських культур, що надходить від ком­байнів. Очищення здійснюють повітряним потоком і решетами пе­реважно на відкритих токах.

Машина очищає зерновий матеріал (ворох) засміченістю до 10 % і вологістю до 16 %. Очисник можна застосовувати для на­вантаження і перелопачування зерна, що міститься в бунтах, ши­рина яких не більше 4,5 м.

7.2. Будова і процес роботи

Машина складається із завантажувального і ви­вантажувального конвеєрів (рис. 7.1.), приймальної камери з двома вертикальними повітряними каналами, вентилятора, інерційного пиловідлкремлювача, пневматичного конвеєра, двох решітних станів, ходової частини з механізмом пересуван­ня, передавального механізму та інших допоміжних механізмів.

 

 Рис. 7.1. Схема робочого процесу машини ОВС-25:

1 – розподільний шнек, 2 – живильні валики, 3 – вивантажувальний шнек, 4 – пневмотранспортер, 5 – інерційний пиловідокремлвач.

Завантажувальний конвеєр зроблено у вигляді двох Т-подібно розміщених скребкових живильників з шириною захвату 5 м і похилого скребкового конвеєра 3. Скребкові живильники шарнір­но з'єднуються з нижньою головкою конвеєра, завдяки чому вони добре копіюють поверхню току. Живильники переводять у транс­портне положення за допомогою лебідок.

Під час роботи, коли машина рухається вздовж бунта зерна, скребкові живильники захоплюють зерновий матеріал і підводять його до похилого конвеєра. Цей конвеєр подає зерно до ковша розподільного шнека 1 приймальної камери.

У нижній частині камери в підшипниках змонтовано два жи­вильних вальці 2. Вони призначені для рівномірного подавання, зерна в канали, де повітряний потік відокремлює легкі домішки.

Під живильними вальцями вста­новлено підпружинені клапани, положення яких можна змінюва­ти спеціальним механізмом.

Обидва канали працюють па­ралельно. Зерно з переднього ка­нала надходить по лотку на ниж­ній решітний стан, а із задньо­го – на верхній. Повітряні кана­ли з'єднані з вентилятором за допомогою корпуса повітряної частини. Відокремлені легкі домішки разом з повітрям через корпус надходять в шестилопатевий вентиляторі нагнітаються ним в інерційний пиловідокремлювач. Крупніші домішки осіда­ють у відстійній камері вентиля­тора і виводяться звідти у міру нагромадження.

Пиловідокремлювач являє со­бою пірамідальну трубу з жалю­зійними щілинами у стінках. Він виводить через жалюзі значну частину повітря, очищеного від легких домішок. Повітря, що зали­шилося, переносить відходи в пневматичний конвеєр 8, який пере­міщує їх убік від машини – вихід II. Підсів, щупле і бите зерно, крупні домішки, виділені решітним очищенням, і легкі домішки з відстійної камери шнеком 3 відводяться вбік і склада­ються в бунт фуражних відходів (вихід III).

У кожному стані встановлено по чотири решета: Б1, Б2, В і Г. На решеті Б1 зерновий матеріал ділиться приблизно на дві одна­кові частини. Частина зерна з дрібними домішками проходить через отвори і потрапляє на решето Б, а друга частина з крупни­ми домішками рухається сходом на решето Б2. Таке розділення зерна на дві фракції підвищує продуктивність машини, оскільки решета Б2 і В працюють паралельно. Крупні домішки йдуть схо­дом з решета Б2, а чисте зерно, пройшовши через отвори, потрап­ляє на скатну дошку, а потім – у задній приймач.

Решета В і Г відокремлюють дрібні домішки: щупле і бите зер­но, підсів та ін. Вони мають однакові отвори і працюють послідов­но. Очищене зерно сходить з решета Г, надходить у задній при­ймач, а з нього – у вихідний шнек, який подає зерно на виванта­жувальний конвеєр (вихід І).

Під час роботи машина пересувається по току. Механізм пере­міщення складається з електродвигуна потужністю 1,1 кВт з варіаторним шківом, двошвидкісного редуктора, кулачкових муфт і ланцюгових передач на ходові колеса. Швидкість пересування машини можна регулювати варіаторним шківом у межах від 7 до 16 м/год при очищенні зерна, від 160 до 370 м/год при переїздах по току. Електродвигун можна перемикати пакетним перемика­чем, змінюючи напрям обертання і отже, напрям руху машини. Виключивши за допомогою кулачкових муфт передачу руху на одне з ходових коліс, здійснюють поворот машини.

Регулювання

Нормальне завантаження машини зерном досягається зміною швидкості пересування і періодичними зупин­ками (1раз за 5 – 10 хв) в ті моменти, коли лишки зерна з приймальної камери скидаються по зернозливу II.

Щоб із зернового матеріалу виділились пил, часточки соломи, полова, легке насіння бур'янів, регулюють швидкість повітряного потоку у вертикальних каналах. Для цього заслінкою перекрива­ють вікно її стінці корпусу повітряної частини машини. При цьому повноцінного зерна увідходах не повинно бути.

Якість очищення зерна від дрібних і крупних домішок зале­жить від правильного підбирання решіт. Встановивши решета, перевіряють вміст виходів з машини. Якщо в зерні (вихід І) багато крупних домішок, замінюють решета Б1 і Б2 іншими, які мають менші отвори.

Якщо в зерні містяться дрібні домішки, а також при очищенні насінного матеріалу, решета В і Г замінюють решетами з крупні­шими отворами.

Щітки регулюють так, щоб вони були притиснуті до площини решіт і щетина виходила через отвори на 1 – 2 мм над поверхнею.

 


Немає коментарів:

Дописати коментар