середа, 13 квітня 2022 р.

В/н 56

 Тема: Заміна хрестовини і валів; складання карданні передачі

розробити конспект 

Карданні передачі служать для передачі крутного моменту від валів роздавальної коробки до провідних валів переднього і заднього мостів, взаімосмещенних і переміщаються в просторі.

Карданна передача переднього моста є привід, що складається з двох просторових шарнірів і валів з телескопічним шліцьовим з'єднанням.

Привід заднього моста складається з двох карданів - проміжного і заднього, а також проміжної опори, вал якої розташований на осі обертання горизонтального шарніра. Проміжний і задній кардани складаються кожен з двох шарнірів, об'єднаних в подвійній вилці.

Карданна передача переднього моста включає два шарніра і телескопічне шлицевое з'єднання, призначене для компенсації при роботі зміни відстані між шарнірами.

До фланця, встановленому на шліцах провідної конічної шестерні переднього моста, і до фланця валу приводу переднього моста, встановленому в роздавальної коробці, прикріплені однакові вилки-фланці (див. Рис. 96), кожна чотирма спеціальними болтами з гайками і пружинними стопорними шайбами.

Кожна вилка-фланець охоплює пару шпильок хрестовини (рис. 97). У розточення вилок-фланців і вилки запресовані голчасті підшипники, надіті на шипи хрестовини. З торців підшипники утримуються опорними пластинами, кожна з яких прикріплена до проушинам вилок-фланців двома болтами, з пружинними стопорними шайбами. Виступи опорних пластин входять в пази на торцевих поверхнях голчастих підшипників і утримують їх від провертання в гніздах вушок.

Карданні передачі провідних мостів трактора Т-150


Шипи хрестовин охоплюють попарно вушками вилок-фланців. У вушках цих вилок-фланців підшипники встановлені і закріплені як і в вилці. Зовнішні поверхні шипів, які є біговими доріжками для голок підшипників, загартовані до високої твердості.

У кожної хрестовині передбачена система сверлений для змащення, з'єднує отвір для гвинта для прес-маслянки з торцями шипів, а також з центральним каналом, що закінчується різьбою, в яке ввернуть клапан, призначений для випуску повітря і зайвої мастила при заповненні хрестовини і підшипників і запобігає підвищення тиску всередині хрестовини при нагріванні її під час роботи . Клапан спрацьовує при тиску, близькому до 35 кгс /см2. На торцях шипів хрестовин виконані канавки, призначені для підведення мастила від центрального отвори в шпильці до голок підшипників.

Голчасті підшипники і шипи хрестовин ущільнюються Саморухомий двухкромочной сальниками, виконаними зі спеціальної стійкою і довговічною гуми на основі фторкаучука, встановленим по одному в кожному игольчатом підшипнику.

Для запобігання робочих крайок сальників від пилу на кожен шип надіта обрезиненная обойма, в якій встановлено просочене маслом поропластовое кільце, притиснуте до торця штампованої обойми сальника. Під болти, що кріплять опорні пластини в, прокладають балансувальні пластини. Всі шарніри карданних передач переднього і заднього мостів мають однакову конструкцію.

Телескопічний шлицевое з'єднання складено з шліцьовій муфти і шлицевого хвостовика вилки. Для змащення шліцьового з'єднання в отвір для гвинта в вилці-фланці ввернута прес-маслянка. На хвостовику муфти нарізана різьба, на яку навернена штампована обойма. У різьбовій обоймі затиснуті фасонні гумове і Фетрове кільця, що входять своїми виступами у западини шліців і ущільнюють телескопічне з'єднання.

На тракторах ранніх випусків телескопічні шліцьові з'єднання ущільнювалися за допомогою гумового гофрованого чохла, надягнутого на муфту і хвостовик і обтягнутого на муфті хомутиком.

передній карданний вал розташований таким чином, що егс важча частина, включаючи телескопічне шлицевое з'єднання, прикріплена до валу приводу переднього моста роздавальної коробки, що не має переміщень щодо остова трактора, а інша частина з виделкою прикріплена до провідної конічної шестерні заднього моста.

На тракторах ранніх випусків, де передній кардан встановлювався навпаки, при ремонтах або технічному обслуговуванні його слід переставити в такий стан, як описано вище.

Карданна передача заднього моста складається з двох подвійних шарнірів з подвійними вилками однакової конструкції і проміжної опори.

Передній подвійний шарнір з'єднує вал приводу заднього моста роздавальної коробки з переднім хвостовиком вала проміжної опори, а задній - провідну шестерню головної передачі заднього моста з заднім хвостовиком вала проміжної опори.

Карданні передачі провідних мостів трактора Т-150


Карданні передачі провідних мостів трактора Т-150
.

Передній подвійний шарнір розташований таким чином, що його середина знаходиться проти осі вертикального шарніра рами, таке конструктивне рішення дозволяє при поворотах трактора зберігати рівномірність обертання карданної передачі.

Підшипники, хрестовини і інші частини карданних шарнірів приводу заднього моста не відрізняються від частин шарнірів кардана приводу переднього моста, описаних вище.

Подвійна вилка переднього шарніра, викував зі сталі, охоплює своїми вушками шипи хрестовин.

Інша пара шпильок передній хрестовини охоплена вушками вил-ки-фланця, прикріпленою до фланця валу приводу заднього моста роздавальної коробки, а шипи задньої хрестовини охоплені вушками вилки-фланця, прикріпленою до муфти, шліци якої насаджено на шліци переднього хвостовика вала проміжної опори. Муфта не відрізняється від муфти кардана переднього моста. Муфта з валом проміжної опори утворює телескопічне з'єднання, яке компенсує зміна довжини карданної передачі, при повороті трактора і допуски виготовлення. Шліци телескопічного з'єднання змазують через прес-маслянку, укручену в різьбове отвір в вилці-фланці.

Ущільнення шліцьових телескопічних з'єднань переднього і заднього шарнірів складається, як і в ущільненні шліців кардана приводу переднього моста, з штампованої обойми і фасонних гумового і фетрового кілець. Вилки-фланці кардана з'єднуються з фланцем вала роздавальної коробки, встановленому на валу ведучої конічної шестірні моста, і з фланцями муфт спеціальними болтами з гайками і пружинними шайбами аналогічно з'єднанню вилок-флан-ців переднього моста.

Задній подвійний шарнір по пристрої не відрізняється від переднього.

Проміжна опора являє собою підшипниковий вузол, в якому обертається вал з двома шліцьовими хвостовиками.

Проміжна опора розташована в трубі горизонтального шарніра рами і співвісно з нею.

У розточеннях литого корпусу проміжної опори встановлені зовнішні обойми конічних підшипників. Упором зовнішньої обойми переднього підшипника служить торець центрує бурту склянки. Інший бурт цього ж склянки є центрирующим при установці проміжної опори в трубі горизонтального шарніра.

Проміжна опора кріпиться до фланця труби горизонтального шарніра вісьмома шпильками з гайками і пружинними шайбами. Ці шпильки стягують фланці корпусу проміжної опори і склянки.

Між фланцями встановлена прокладка ущільнювача. Упором зовнішньої обойми заднього підшипника є торець центрує бурту склянки, який прикріплений до корпусу проміжної опори чотирма болтами.

Між фланцями корпусу 6 проміжної опори і склянки затиснуті регулювальні прокладки, число яких підбирають таким чином, щоб забезпечити необхідний зазор в конічних підшипниках.

З'єднання склянки з корпусом проміжної опори ущільнюють гумовим кільцем, встановленим в кільцевої канавці склянки.

Вал проміжної опори обертається в роликових конічних підшипниках. Зовнішні обойми підшипників встановлені на шийках валу і впираються в бурти, розташовані на валу. Внутрішня порожнина проміжної опори ущільнюється двома самоподжимной каркасними сальниками і двома повстяними пильовиками, укладеними в штамповані обойми. Сальники з пильовиками, попарно запресовані в стаканах, ущільнюють шийки валу, що обертається. Три спеціальні болти, що кріплять стакан до корпусу проміжної опори, виконані трубчастими з різьбовими отворами, а четвертий болт - звичайний. Всі болти стопоряться пружинними шайбами. Отвори під болти в корпусі проміжної опори виконані наскрізними.

Карданні передачі провідних мостів трактора Т-150

До спеціального болт, розташований зліва, ввернута кутова прес-маслянка. У правий спеціальний болт ввернуть кутовий штуцер, заглушений різьбовою пробкою, а в верхній спеціальний болт ввернуть сапун.

При змащення проміжної опори мастило нагнітається шприцом через прес-маслянку а повітря і старе змащення видавлюються через отвір в кутовому штуцере під пробку, яку необхідно попередньо вивернути.

Сапун служить для підтримки нормального тиску в порожнині проміжної опори при роботі.

Технічне обслуговування карданної передачі

Обслуговування карданної передачі полягає в змазуванні відповідно до таблиці мастила, підтягуванні різьбових з'єднань, спостереженні за нагріванням і станом підшипників, а також у своєчасній регулюванню.

У карданних передачах тракторів Т-150К встановлені голчасті підшипники з сальниками підвищеного терміну служби з гуми на основі фторкаучука і обрезіленние обойми поропластових пиляків, що забезпечує тривале збереження змащення в підшипниках.

Увага!

Категорично забороняється при проведенні технічного обслуговування та інших роботах провертати кардани ломиком або монтуванням, вставляючи їх в шарніри між вилками і хрестовинами. Це призводить до неминучого виходу з ладу голчастих підшипників, маслюк і клапанів.

Через кожні 960 годин роботи потрібно перевірити регулювання підшипників проміжної опори і дозаправить її солідолом.

Для перевірки регулювання підшипників потрібно відразу ж після зупинки трактора, при розігрітій проміжній опорі, зняти обидві подвійні вилки і підтягнути гайки шпильок кріплення проміжної опори до труби горизонтального шарніра рами. Потім, переміщаючи вал проміжної опори вперед і назад, щоб переглянути індикатором осьовий люфт вала, який повинен бути в межах 010-035 мм.

Якщо осьовий люфт, який дорівнює зазору в підшипниках, виявиться більше зазначеного, необхідно зняти задній стакан і видалити відповідне число регулювальних прокладок. Потім потрібно поставити корпус сальника на місце і знову визначити осьової зазор, після чого перевірити від руки, вільно чи вал провертається в опорах.

При установці заднього склянки на місце слід правильно розташувати кутову маслянку, кутовий штуцер з пробкою при загвинчування їх в спеціальні трубчасті болти.

При початковій заправці на заводі або після розбирання в проміжну опору закладають 13 кг солідолу, при цьому густо змащують конічні роликопідшипники.

Для заміни мастила потрібно вивернути контрольну пробку з кутового штуцери і через маслянку нагнітати шприцом солідол до появи свіжої мастила з отвору кутового штуцера.

Для підтримки працездатності карданного приводу заднього моста необхідно у всіх випадках заміни заднього кардана, при кріпленні заднього моста після демонтажу, при підтяжки болтів бугелів кріплення заднього моста, а також через кожні 960 годин роботи перевіряти і правильно встановлювати кут нахилу корпусу заднього моста, який повинен становити по осі ведучої шестерні 12 ° ± 10 '.

Для приблизного визначення правильності установки заднього моста на тракторах набиваються мітки Л і lb на кронштейні задньої напіврами і на рукаві корпусу заднього моста.

Мітки А і Б повинні збігатися, що свідчить про правильність розташування заднього моста.

Положення корпусу заднього моста перевіряють за допомогою спеціального пристосування; опис наводиться в розділі «Провідні мости».

Деякі рекомендації по розробці і збірці карданних передач

Карданна передача приводу переднього моста трактора Т-150К отбалансировал динамічно за допомогою балансувальних пластин 17 (див. Рис. 97), встановлених під болти кріплення кришок голчастих підшипників.

Щоб уникнути порушення балансування при розбиранні і збірці карданних шарнірів потрібно стежити, щоб пакети балансувальних пластин були встановлені на ті ж вушка вилок, на яких вони були встановлені спочатку. Для цього перед розбиранням на верхні пластини пакетів і вушок вилок потрібно нанести відмінні мітки.

Не можна розкомплектування пакети балансувальних пластин! При заміні хрестовин і голчастих підшипників балансування змінюється незначно і тому пакети балансувальних пластин потрібно залишати на місцях.

При заміні вилок-фланців, муфти-вилки з хвостовиком передній кардан потрібно отбалансировать на спеціальному верстаті.

Шлицевое телескопічне з'єднання слід збирати таким чином, щоб поздовжні стрілки, набиті на вилці з шліцьовим хвостовиком і шліцьовій муфті, знаходилися на одній лінії.

При розбиранні шарнірів голчасті підшипники випрессовивают спеціальним знімачем. Якщо знімача немає, підшипники можна вибити, при цьому потрібно ударяти мідної вибиванням по вилкам поблизу вушок під підшипники, утримуючи кардан на вазі.

При складанні шарнірів необхідно стежити за правильним поєднанням пазів на денцях підшипників з виступами на опорних пластинах, інакше можливе заклинювання хрестовин з торця. Перед складанням кожен голчастий підшипник треба наповнити мастилом 158 2/3 його обсягу.

Після складання карданних шарнірів нун ^ але перевірити, похитуючи вилки на шипах хрестовин, легкість і відсутність заїдань при повороті на підшипниках.

Нерівномірність опору при хитанні навколо шарніра, туге проворачивание свідчать про неправильність складання або застосуванні дефектних деталей. Необхідно виявити і усунути причину заїдання або тугого провертання.

Немає коментарів:

Дописати коментар