вівторок, 12 квітня 2022 р.

В/н 50

 Тема програми: 

СРСГМУ –3.2.2 Розбирання агрегатів електрообладнання і приладів

Тема уроку: Розбирання приладів запалювання і освітлення тракторів.    


Хід виконання роботи





Завдання 1. Розібрати фару
  • Викрутіть викруткою гвинт 12 (Мал. 18.6) який закріплює зовнішній ободок 2 до корпусу фари 9, і зніміть ободок із гумовою прокладкою 7.
  • Ослабте гвинт 1 і зніміть оптичний елемент фари разом із рефлектором 5 і ущільнюючою прокладкою 6.
  • Зніміть карболітовий патрон 12, натиснувши на нього рукою і, повернувши у лівий бік, вийміть лампу 4.
  • Розвальцюйте відбивач вручну, послідовно відгинайте всі зубці окремо, вийміть розсіювач і ущільнювальну прокладку.
Завдання 2, Ознайомитись з конструктивними особливостями будови деталей фари
  • Ознайомтесь з будовою корпусу фари відбивача (рефлектора), а також підведенням до нього електричного струму. Визначте спосіб кріплення упорного кільця оптичного елемента до корпусу фари.
  • Знайдіть регулювальні гвинти 8, 15 та фіксуючі пружини
    14. Обертаючи регулювальні гвинти, простежте за зміною
    положення упорного кільця.
  • Ознайомтесь з будовою розсіювача фари та іншими деталями. З'ясуйте призначення скла розсіювача, стан його і спосіб з'єднання з рефлектором. Визначте стан рефлектора (відбивача).
  • Витягніть із гнізда лампу і розгляньте її будову. Знайдіть контакти й нитки розжарювання. Визначте їх стан і спосіб кріплення ламп до рефлектора. З'ясуйте призначення лиски на фланці.
  • Розгляньте спосіб кріплення патрона й провідника струму; визначте спосіб фіксації оптичного елемента в упорному кільці.
Завдання 3. Скласти фару
  • Складіть оптичний елемент і завальцюйте рефлектор шляхом загинання плоскогубцями одночасно протилежних зубців.
  • Вставте у гніздо елемента лампу і закрийте зверху патроном. Сполучіть колодку проводів електричного струму з патроном.
  • Вставте оптичний елемент в упорне кільце. Надіньте оптичний елемент на гвинт 1 і, повернувши його за ходом годинникової стрілки, закрутіть гвинт.
  • Встановіть на корпус фари лицювальне кільце і закріпіть його гвинтом. Підключіть кінці проводів струму фари до джерела електричного струму і перевірте наявність ближнього й дальнього світла.
Завдання 4. Розібрати задній ліхтар, ознайомитись з будовою і скласти його
  • Викрутіть гвинти і зніміть із корпусу обідок і скло з двома прокладками. Вийміть лампи. Розгляньте будову корпусу. Визначте спосіб кріплення та призначення прозорого скла і двох прокладок червоного скла.
  • Вийміть лампи і перевірте стан патронів, контакти та їх пружність. Сполучіть задній ліхтар із джерелом струму і переконайтесь у справності ліхтаря.

Пуск дизеля залежить від надійної роботи акумуляторної батареї, електричного стартера, систем і механізмів пускового двигуна, тому їх щозміни необхідно очищати від пилу і бруду.
Розбирання генератору
В технологічний процес розборки генратора входять слідуючі операції:
вивертаються болти кріплення щіткотримача та знімається щіткотримач;
вивертаються гвинти кріплення кришки шарікопідшипника;
знімається кришка зі сторони контактних кілець разом зі статором;
від’єднуються фазні виводи обмотки статора від виводів випрямляючого блоку та відокремлюється статор;
відвертається гайка кріплення шківа для його зняття;
знімаються шків, вентилятор, сегментна шпонка та втулка;
за допомогою спеціального зйомника знімається кришка зі сторони приводу разом із шарикопідшипником та вентилятором; для цього використовуються різьбові отвори в кришці.
Деталі та вузли генератора після розборки діляться на дві групи: деталі без обмоток та з обмотками.
Деталі, які не мають обмоток, піддаються мийці розчином «Лабомід – 203 «.
Деталі, які мають обмотки, піддаються очищенню ветошшю, змоченою в бензині, продуваются стисненим повітрям та сушаться в сушильній шафі при температурі 90 … 100 ˚С на протязі 45 – 90 хв.
Деталі та вузли генератора після розборки діляться на дві групи: деталі без обмоток та з обмотками.
Деталі, які не мають обмоток, піддаються мийці розчином «Лабомід – 203 «.
Деталі, які мають обмотки, піддаються очищенню ветошшю, змоченою в бензині, продуваются стисненим повітрям та сушаться в сушильній шафі при температурі 90 … 100 ˚С на протязі 45 – 90 хв.
Очищені вузли та деталі підлягають дефектуванню. Деталі, які мають механічні пошкодження, замінюються. Погнуті лопасті вентилятора правляться та рихтуються. Знос канавок шківа перевіряється встановленням в шків роликів діаметром 14 мм та контролем розмірів по виступах роликів. Розмір між виступами роликів повинен бути не менше 83,5 мм. Зношені посадочні отвори під підшипник в кришці зі сторони приводу розточуються і потім в них запресовують ремонтні кільця з внутрішнім діаметром, що дорівнює номінальному.
Справність обмотки збудження ротора перевіряється омметром або тестером. Значення опору повинно співпадати із вказаним в технічній характеристиці, якщо в обмотці немає короткозамкнених витків. Якщо в обмотці є обрив, то стрілка омметра не відхиляється.
Збірка та перевірка генераторів

Збірка генератора проводиться в послідовності, оберненій до розбирання.
Після ремонту генератор встановлюють на двигун, при цьому регулюється натяг ременя вентилятора.
Регулювання натягу ременя приводу генератору проводиться в слідуюючий послідовності:
середина гілки приводного ременя натискується із зусиллям 40 Н.
мірною лінійкою заміряється величина прогину; він повинен бути не більше 15 – 22 мм при зусиллі 40 Н;
затягуюються болти кріплення передної лапи генератора до кронштейну та болт кріплення генератора до натяжної планки.
При відхиленні величини прогину від вказаної, натяг ременя регулюється слідуючим чином: послаблюються болти кріплення передньої лапи до кронштейну, болти кріплення генератора до натяжної планки; натисканням руки або за допомогою ричагу відхилюється генератор в сторону натягання ременя до потрібної величини.
Справний генератор при роботі двигуна із середнью частотою обертання колінчастого валу повинен давати зарядний струм, сила якого зменшується по мірі відновлення зарядки АКБ. При справній та повністю зарядженій АКБ та відімкнених споживачах відсутність зарядного струму не свідчить о несправності генератора.
 Контрольні запитання
1.     Які вимоги ставляться до приладів освітлення і на які групи вони поділяються?
2.     Як створюється потрібний світлорозподіл при освітленні дороги у фарах "європейське асиметричне світло", коли увімкнене ближнє й дальнє світло?
3.     Як побудовані автомобільні лампи і як розшифровується маркування їх?
4.     Як побудовані головні фари, передні ліхтарі, задні ліхтарі?
5.     В якій послідовності розбирають і складають фару?
6.     Чим регулюють напрям світла фар?

Немає коментарів:

Дописати коментар