Тема уроку: Ремонт системи мащення та охолодження
Розробити конспект
Ремонт системи мащення: а) Ремонт масляного насоса двигуна |
Насос перевіряють на стенді на зниження подачі і щільності редукційного клапана. Продіагностувати деталі на тріщини, короблення, зношення втулок, гнізд під шестерні. Зношені деталі відновлюють чи заміняють новими. При необхідності шпоночку канавку шестерні ремонтують заварюванням і нарізанням нової канавки. При збиранні насоса не допускаються виступи втулок по відношенню до торців. Запресовують втулки з натягом 0,08 – 0,12 мм. Зазори між торцями шестерень і кришкою насоса повинні бути 0,025 – 0,15 мм. Боковий зазор між |
б) Ремонт масляного фільтра
Корпус фільтра перевіряють на тріщини і зношеність різьбових отворів. Пошкоджену різьбу перерізують на більший розмір. Корпус замінюють на новий. Вісь ротора вибраковують при тріщинах, згибах. Корпус ротора очищають від бруду. При наявності тріщин вибраковують. Зношені втулки замінюють на нові. Ослаблені форсунки затягують або замінюють. Сітчасті фільтруючі елементи прочищають і промивають, перевіряють на дефекти. При необхідності заміняють. Редукційний клапан пристукують до сідла. Спрацьовує редукційний клапан при тискові 7 кг/см2, зливний клапан – при тискові – 3,5 кг/см2. При збиранні фільтра вставити нове гумове кільце, перевірити фільтр на герметичність. |
Ремонт системи охолодження
а) Ремонт водяного насосу і вентилятора
Зняти водяний насос, помити і перевірити на зношення підшипників, пошкодження ущільнень. Розібрати насос. Замінити зношені підшипники і ущільнення новими. Корпус вибраковують при тріщинах посадочних площин. Різьбові отвори обновлюють нарізанням різьби збільшеного розміру. Вал водяного насосу дефектують на посадочне місце під підшипник, крильчатку, шків, шпоночну канавку. Відхилення посадочних місць під підшипник допускаються 0,01 мм. Зношену шпоночну канавку нарізають під збільшену шпонку. Зношену крильчатку міняють на нову. На вентиляторі міняють лопасті, підтягують клепку. В зібраному насосі шків і вал повинні обертатися без заїдань. |
б) Дефектовка і ремонт радіатора
Зняти радіатор, продути стислим повітрям, почистити від бруду. Радіатор можна не розбирати, якщо підтікання незначне і можна запаяти. Накип в серцевинах і баках промивають розчином каустичної соди 1,5 – 2 год при температурі 80 – 900 С. При збиранні радіатора приділяють увагу з’єднанню серцевини з бачками. Радіатор перевіряють на герметичність під тиском 1 кг/см2. |
в) Дефектовка і ремонт клапана термостата
Деформовані деталі вирівнюють, тріщини запаюють. Перевіряютьтермостат в гарячій воді на початок відкриття – 700 С, повне відкриття – при температурі 85 0 С. Несправний термостат замінюють на новий. |
Правила охорони праці:
1. Забороняється користуватись несправним інструментом.
2. Забороняється обслуговувати і ремонтувати двигун в підвішеному стані.
3. Забороняється працювати з електропристроями без гумових рукавиць і гумових підставок.
4. Забороняється залишати інструмент і запасні частини в місцях підходу до двигуна.
Немає коментарів:
Дописати коментар